Ritidectomia

lifting facial

Ritidectomia

També anomenat lífting facial o més col·loquialment, estirament facial, el lífting és un tractament estètic el propòsit del qual consisteix a retirar l’excés de pell a la cara i coll. D’aquesta manera, es permet tensar els músculs i eliminar els signes de flacciditat que apareixen irremeiablement amb el pas dels anys.

És una intervenció que corregeix els signes més visibles de l’envelliment de la cara, mitjançant la tensió dels músculs de la cara, la reducció del greix, la redistribució de la pell i l’eliminació del teixit sobrant.

Aquesta intervenció està especialment indicada per a dones a partir dels quaranta-cinc anys que desitgen un tractament efectiu i durador de rejoveniment facial per tornar a la cara la vitalitat perduda amb el pas dels anys.

Les arrugues a la pell apareixen a mesura que van passant els anys, especialment visibles a la zona del voltant de la boca i el nas (comissura dels llavis i solc nasogenià), dels ulls (potes de gall), entre les celles o en el coll (papada). La pell de la cara ha perdut elasticitat i fermesa, i el lífting facial intentarà estirar i retirar l’excés de pell mitjançant una intervenció quirúrgica.

En primer lloc, cal fer un minuciós estudi preoperatori per valorar la idoneïtat de la intervenció i concretar com serà la cirurgia. L’operació es fa mitjançant anestèsia local i sedació.

El cirurgià realitzarà una incisió mínima al cuir cabellut sobre la línia del cabell i s’estén feien les orelles envoltant el lòbul per darrere de les orelles i el coll cabellut. D’aquesta manera, la cicatriu quedarà camuflada i no serà visible.

A continuació es reposicionen les capes musculars, pell i greix, tensant la musculatura facial i retirant el teixit sobrant. Un cop finalitzat el procediment, se suturen les incisions amb punts. En molts casos és recomanable complementar aquest lífting facial amb una blefaroplàstia i així eliminar l’excés de pell a les parpelles superiors.

El pacient surt del quiròfan amb apòsits i embenats al cap, i amb un sistema de drenatge per evitar que s’acumuli exsudat o sang, que es retiraran l’endemà. Generalment, el lífting facial sol necessitar una nit d’hospitalització.

Tot i que el lífting facial és una de les cirurgies facials més complexes, es realitza de forma habitual gairebé sense riscos ni efectes secundaris, i s’aconsegueixen uns espectaculars resultats naturals sense cicatrius visibles.

Els riscos d’un lífting facial són els comuns en qualsevol intervenció quirúrgica, com ara reaccions a la medicació, hemorràgies, inflamacions, hematomes o infeccions. Aquests riscos seran mínims gràcies a un adequat estudi preoperatori i control mèdic després de la intervenció.