Cirurgia de reducció de mames

La cirurgia de reducció de mames, també coneguda com «mamoplàstia de reducció», és un procediment que s’utilitza per a eliminar l’excés de greix, teixit i pell de les mames. Si tens mames grans, podries optar per sotmetre’t a una cirurgia de reducció de mames per a alleujar la incomoditat o aconseguir una grandària de mames proporcional al teu cos.

La cirurgia de reducció de mames també podria ajudar a millorar la teva autoestima i autoconfiança i la teva capacitat per a participar en activitats físiques.

Si estàs considerant la cirurgia de reducció de mames, consulta amb un cirurgià plàstic certificat. És important comprendre què implica la cirurgia de reducció de mames, com ara els possibles riscos i complicacions, així com establir expectatives realistes.

Per què es realitza

La cirurgia de reducció de mames és per a les dones que tenen mames grans i desitgen resoldre problemes com els següents:

• Dolor crònic d’esquena, coll i espatlles que els fa prendre medicaments per al dolor
  • Irritació o erupció cutània crònica sota les mames
  • Dolor en els nervis
  • Limitació de les activitats
  • Autoestima baixa relacionada amb la gran grandària de les seves mames
  • Dificultat per a trobar sustentacions i roba adequats

La cirurgia de reducció de mama generalment no es recomana si tu:

• Fumes
  • Tens uns certs trastorns com a diabetis o malalties cardíaques
  • Ets molt obesa
  • Vols evitar tenir cicatrius en les mames

Et pots realitzar una cirurgia de reducció de mames a qualsevol edat, en uns certs casos fins i tot durant l’adolescència. Però si les teves mames encara no estan totalment desenvolupades, potser necessites una segona cirurgia més tard en la teva vida.

Potser has de posposar la cirurgia de reducció de mama si tens determinats plans per al futur, com ser:

• Part. Si encara no vas formar una família o si la teva família encara no està completa, tal vegada hauries d’esperar fins que l’embaràs no sigui un problema. Potser alletar sigui un desafiament després d’una cirurgia de reducció de mames, encara que unes certes tècniques quirúrgiques poden preservar la teva capacitat d’alletament.
  • Pèrdua de pes. Si estàs interessada a perdre pes canviant la teva dieta i començant un programa d’exercici, potser vols esperar per a decidir si la cirurgia de reducció de mames és una bona opció per a tu. La pèrdua de pes amb freqüència resulta en canvis en la grandària dels sins.

Riscos

La cirurgia de reducció de mames presenta els mateixos riscos que qualsevol altre tipus de cirurgia major: sagnat, infecció i una reacció adversa a l’anestèsia. Altres riscos possibles són:

• Hematomes, que solen ser temporals
  • Cicatrització
  • Eliminació o pèrdua de sensibilitat en els mugrons i en la pell que els envolta (arèoles)
  • Dificultat o incapacitat per a alletar
  • Diferències en la grandària, la forma i la simetria dels sins esquerre i dret alterats quirúrgicament, la qual cosa podria necessitar una altra cirurgia per a millorar la seva aparença

Com preparar-se

És probable que el cirurgià plàstic:

• Avaluï la teva història clínica i la teva salut general
  • Conversi sobre les teves expectatives de la grandària i de l’aspecte de les mames després de la cirurgia
  • Proporcioni una descripció detallada del procediment i els seus riscos i beneficis, com les possibles cicatrius i pèrdua de la sensibilitat
  • Examini i mesuri les mames
  • Prengui fotografies de les mames per al teu expedient mèdic
  • Expliqui el tipus d’anestèsia que s’utilitza durant la cirurgia

Abans de la cirurgia de reducció de mames, és possible que et demanin el següent:

• Completar diverses anàlisis de laboratori
  • Realitzar una mamografia inicial
  • Deixar de fumar durant un temps determinat abans de la cirurgia i després d’ella
  • Evitar prendre aspirina, medicaments antiinflamatoris i suplements d’herbes per a controlar el sagnat durant la cirurgia

Resultats

La cirurgia de reducció de mames satisfactòria pot reduir el dolor de la part superior de l’esquena, del coll i de les espatlles. També és possible que augmenti la teva capacitat de participar en activitats físiques i fomentar una imatge pròpia més positiva.

A pesar que veuràs els resultats immediatament, recorda que la inflor i les cicatrius de la cirurgia poden trigar mesos a desaparèixer per complet. En general, el resultat final és permanent, encara que la forma i la grandària de les mames poden canviar a causa de factors com l’envelliment i l’augment o la pèrdua de pes.